9.Sınıf Tarih Kitabı Sayfa 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 Cevabı ( Biryay Yayınları )
Sayfa 21
SORU: Siz bir takvim oluştursaydınız hangi gelişmeyi başlangıç olarak belirlerdiniz? Açıklayınız
CEVAP: Her öğrenci burada kendi cevabını verecektir. En önemli olay tspit edilip cevap verilebilir.
Sayfa 22
6-Etkinlik
SORU: Aşağıda yüzyıl kavramı adlı etkinlikte verilen tarihi gelişmelerin yüzyıl olarak karşılığını defterinize yazınız ve bunları oluşturduğunuz tarih şeridi üzerinde gösteriniz.
1453 15. yy
MÖ 3200 33 .yy
M:Ö 1280 13.
1727 18 yy
1881-193 19 ve 20 yy
7-Etkinlik
Aşağıda yer alan 12 hayvanlı türk takvimi adlı metini okuyarak altındaki soruları cevaplayınız.
SORU: Türklerin takvim kullanmak istemesinin nedeni nelerdir?
CEVAP: Zamanı Ölçmek
SORU: Türklerin kullandıkları takvim ile yaşayışları arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız
CEVAP: Türkler Orta asya bozkırlarında yaşamışlar ve genel olarak hayvancılıkla geçinmişleridir. Bu sebeple takvimlerinde ki yıllara da hayvan adları verdikleri görülmüştür.
Sayfa 23
8-Etkinlik
Aşağıda verilen yıl hesaplama başlıklı etkinliği yapınız.
1325 hicri= 1907 eder.
1253 rumi= 1837 eder
1699 Miladi = 1111 hicri eder
2014 yılı = 1430 Rumi Eder
Sayfa 24
SORU: Toplumsal hafıza ve tarih şuuru kavramından neler anlıyorsunuz?
CEVAP: Toplumsal hafıza çeşitli şekilllerde tarif edilsede bir toplumun geçmişten getirdiği bütün birikimler glenekler, yaşam tarzı ve her şeyidir denilebilir.
SORU:Atatürk Türk Tarihi ile ilgili çalışmalar yapılmasını neden istemiştir?
CEVAP: Türk tarihinin gelecek nesillere en iyi şekilde aktarılması için çalışmalar yapılması şarttır.
SORU: Aşağıda verilen kavramlar size neleri çağrıştırmaktadır.?
Tarih şuuru : Mazinin aktardığı millî-mânevî değerleri özümseyip koruyamak
b) toplumsal hafıza: Toplumsal hafıza çeşitli şekilllerde tarif edilsede bir toplumun geçmişten getirdiği bütün birikimler glenekler, yaşam tarzı ve her şeyidir denilebilir.
c) Türk Tarih Kurumu: 28 Nisan 1930 tarihinde TÜrk tarihini araştırmak amaçlı kurulmu bir kurumdur
Yukarıda verilen özdeyişlerden tarihin yararları ile ilgili hangi yargıya ulaşabiliriz?
Sayfa 25
9-Etkinlik
SORU: 1- Yukarıdaki metinde geçen bir tarih kitabı açlık duygusu yaratmalı sözünden neler anlıyorsunuz?
CEVAP: Açlık bir ihtiyaçtır. Bu sebeple yemek yeriz. Öğrenmekte bir ihtiyaçtır bu sebeple okuruz. Tairhte insanda öyle bir duygu uyandırmalı ki araştırdıkça araştıırma duygumuzun artması gerekmektedir.
SORU:2-Size göre tarihin sevdirilmesi için neler yapılabilir?
CEVAP: Bu soruya öğrencilerin kendisine göre cevap vermesi lazımdır. Çünkü her öğrencinin duygu dünyası farklıdır.
10-Etkinlik
SORU: Ülkemizi ilgilendiren konularda neden bilgi sahibi olmalıyız.
CEVAP: Mustafa KEMAL ATaTÜRK bu ülkeyi gençlere emanet etmiştir. Bu sebeple onu koruyacak ve kollayacak gençler biz isek eğer ülkemizi ilgilendiren her türlü konuda bilgi sahibi olmamaız gerekmektedir.
SORU: Milli hafıza olarak ifade edilmek istenen düşünce sizce ne olabilir?
SORU: Hafıza bir toplumun aynasıdır, yol göstericidir sözünden ne anlıyorsunuz?
Sayfa 27
11-Etkinlik
SORU: Atatürkün tarih dersinde müfredatı öğretmek yerine önce tarihimizi sevdirmek , sonrada bu dersi niye okuduklarını ileride onlara ne zaman nasıl lazım olacağını anlatmak gerekir sözünden kastettiği düşünce sizce ne olabilir?
CEVAP: Türk gençlerinin tarihimizi sevmesi için bu dersi niye okuduklarını bilmesi gerekir. Geçmişte yaşamış büyüklerimizin hayatlarını bilmelidirler.
SORU: Atatürke göre tarihi nasıl okumak gereklidir ? neden
CEVAP: Atatürk'e göre Tarihi bir masal olarak değil aynı hataları bir daha tekrarlanmamak için okumak gerekir.
SORU: Sizce Atatürk neden Türk Milletinin gerçek tarihini yazılmasın istemektedir, açıklayınız.
CEVAP: Tarih yazmak tarih yapmak kadar mühimdir. Yazan yapana sadık kalmazsa değişmeye hakikat insanığı şaşaırtacak bir mahiyet alır sözü ile gerçek tarihimizin yazılmasını istemiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder