30 Aralık 2015 Çarşamba

2. Sınıf Türkçe Cümlede Anlam Paragraf Soruları - 2. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları

Yakup ağa derler benim babama. Ağlığı zenginliğinden değildir ha. Çok yardımsever olduğu için ağa derler babama. Eskiden köye okul gelsin diye çok uğraşmış babam. Kapı kapı gezmiş, köyümüze okul isteriz diye valiye gitmiş. Derdini mecliste bile anlatmış babam. Sonra okul açılmış, köye Fatih Öğretmen gelmiş. Babama da ilk o ağa demiş zaten. Çok iyi bir adamdı; güler yüzlü ve samimiydi Fatih Öğretmen. Bana bir seferinde Murat sen çok çalışıp, okuyup doktor olmalısın demişti.
SORULAR
1.) Yakup ağa kimdir?
2.) Yakup’a neden ağa denilmektedir?
3.) Yakup’ a ilk kim ağa demiştir?
4.) Yakup ağa köye okul gelmesi için neler yapmış?
5.) Öğretmen nasıl birisidir?
6.) Bu hikayeyi bize kim anlatıyor?
7.) Bu hikayenin başlığı sizce ne olmalı?


Bir yıldız, iki yıldız, üç yıldız… Yıldızları saymıştık geçen gece dedemle. Bana yıldızların hikayelerini anlattı dedem. Biliyor musunuz dedem  bütün yıldızların hikayelerini biliyor. Dedem çok bilgili, çok akıllı bir adamdır. Ona buralarda bütün insanlar dede diyorlar. Dede korkut derler benim dedeme. O bütün çocuklara hikayeler anlatır. Çocukların büyüyünce iyi bir insan olmasını ister. Onu en çok ben, Atilla ve Metehan severiz. Dedem büyüyünce çocuklara hikayeleri artık ben anlatayım diye bana bütün hikayeleri anlatıyor.
SORULAR
1.)  Yıldızları ne zaman saymışlar?
2.)  Hikayede anlatılan dedenin ismi nedir?
3.)  Hikayede anlatılan dede nasıl biridir?
4.)  Dede Korkut’u en çok kimler severmiş?
5.)  Dede korkut çocuğa bildiği hikayeleri neden öğretiyormuş?


Fatih KIR
2. Sınıf Türkçe Cümlede Anlam Paragraf ile ilgili aramalar
türkçe cümlede anlam test 6. sınıf
türkçe cümlede anlam 8. sınıf test
türkçe cümlede anlam soruları
türkçe cümlede anlam testi
türkçe cümlede anlam test çöz
türkçe cümlede anlam testleri
türkçe cümlede anlam konu anlatımı
6 sınıf türkçe paragrafta anlam testleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder